poniedziałek, 19 grudnia 2016

Ramoneska i futrzak od Gosi Baczyńskiej

Przez długi czas sądziłam, że nie jest mi do niczego potrzebna skórzana kurtka.


Albo już nawet niekoniecznie skórzana, taka ze skóry ekologicznej choćby.


W czasach buntowniczej młodości, owszem, miałam skórzany płaszcz.

I wyglądałam w nim tak żałośnie, że na samo wspomnienie swojego w nim odbicia w lustrze dziwię się, że nikt nie wysłał na moje konto SMSa o treści "POMAGAM".


Tak, to chyba ten płaszcz tak mnie do wszelkich tego typu ciuchów zniechęcił ;)


Wszystko mi się odmieniło, kiedy do mojej szafy trafiły futrzane kamizelki - wtedy uzmysłowiłam sobie, że ze wszystkich ubrań z którymi można je łączyć najfajniej takie futrzaki wyglądają właśnie z ramoneskami!


Nie było wyjścia - musiałam sobie taką sprawić ;)


No i sprawiłam!


rockowa stylizacja | styl rockowy | ramoneska | futrzana kamizelka | kamizelka G by Baczyńska | czapka beanie | workery H&M | młodzieżowy styl zimą | sztuczne futro | styl miejski | blog o modzie | blog szafiarski | Łódź | blogerka z Łodzi

Okazało się, że kupno ramoneski to nie jest prosta sprawa i choć w sklepach jest ich od cholery, to połowa nie nadaje się nawet do zdjęć, a już na pewno nie do tych robionych w sezonie jesień/zima - krótkie to wszystko tak, że nerki aż płaczą, obcisłe do granic możliwości (jak coś zmieścić pod taką obcisłą kurtką? przecież kurtka to kurtka, na gołe ciało się jej nie nosi!), w dodatku często z wyglądu przypominające kawał ceraty i (sprawa najważniejsza) niesamowicie drogie.

Postanowiłam, że będę twarda - więcej niż stówę, to na ramoneskę nie wydam. No i udało się!

futrzana-kamizelka-G-by-Baczyńska
Moją wymarzoną ramoneskę znalazłam w Top Secret, za trochę mniej niż stówę ;)

Jest taka, jaką być miała: prosta, bez wywijanych klap (za to zapinana prawie pod samą szyją), zakrywająca nerki i z okuciami/zamkami w kolorze srebra (ja mam fioła na punkcie dopasowania okuć na ubraniach i dodatkach do tych na noszonych przeze mnie butach - a że większość moich butów to te ze srebrnymi okuciami, to bardzo dbam o to, żeby i na ciuchach były one konsekwentnie srebrne).

futrzana-kamizelka-G-by-Baczyńska-w-rockowej-stylizacji
Dzięki swojej prostocie spełnia funkcję ciucha prawdziwie "basicowego" - pasuje mi niemal do wszystkiego, chociaż jest tak jak myślałam: najlepiej prezentuje się po połączeniu ze sztucznym futerkiem :)

stylizacja-z-ramoneska

Futrzak z dzisiejszego posta to futrzak jeszcze inny od tego, który gościł na blogu w poście z listopada - tamta kamizelka pochodzi z Bershki, tę kupiłam w Rossmannie.

To kamizelka z kolekcji G by Baczyńska, sygnowanej przez Gosię Baczyńską i zaprojektowanej przez nią specjalnie dla tej sieci popularnych drogerii.

sztuczne-futerko-Gosia-Baczyńska
No same powiedzcie - jak mogłam jej nie wziąć?

Czy w tym przedziale cenowym (kamizelka kosztowała 139 złotych) widziałyście gdzieś kamizelkę z podobnie ładnym wzorem na futerku?

Stylizacja-z-ramoneską-i-sztucznym-futerkiem

Całość wyszła nieco rockowa i zdecydowanie bardziej młodzieżowa od tego, co zwykle pokazuję Wam na blogu.

Trochę pomogły mi w w tym dodatki, które dobrałam do ramoneski i kamizelki:

torba-worek z Zary, workery (w niektórych kręgach zwane botkami motocyklowymi), rękawiczki z ubiegłotygodniowego posta i beanie.

miejska-stylizacja-z-kamizelką-ze-sztucznego-futerka-blog

To prawda - ten zestaw bardzo przypomina moją zimową stylizację z początków 2015 roku - o, .

Tak miało być, bo w pewnych kwestiach niewiele się u mnie zmienia - nadal lubię sprawdzone rozwiązania ;)

Jeśli w jakiejś sylwetce czuję się dobrze, to zawsze staram się stworzyć kilka podobnych do niej - tak, by nie wyglądać zawsze identycznie, ale żeby poruszać się wokół motywów, które mam ograne i które całkowicie mi odpowiadają.

stylizacja-ramoneska-blog

Beanie - SinSay
Futrzana kamizelka - G by Baczyńska (Gosia Baczyńska dla sieci drogerii Rossmann)
Ramoneska - Top Secret
Golf - H&M
Rękawiczki - no name (E.Leclerc)
Torba-worek z ćwiekami - ZARA
Dżinsy - KappAhl
Workery - H&M

ramoneska-jak-nosić

Odwiedźcie mnie na:


stylizacja-ze-sztucznym-futerkiem

Miłego popołudnia dla Was!

Buziaki od Mar!

P.S.Post miał się ukazać wczoraj, ale ponieważ przegrałam z przywleczoną przez Lecha grypą jelitową, to nie dałam rady - wybaczcie.

82 komentarze:

  1. REWELACJA! REWELACJA i jeszcze raz REWELACJA!
    Zgadzam się i jak najbardziej popieram żeby wykorzystywać te same rzeczy, ale żeby zmieniać im detale i łączyć w zupełnie nowe kompozycje. Tobie udaje się to znakomicie i cenię to bardzo.
    Kiedyś kilka dobrych lat temu w Vivie był artykuł dotyczący znanego artysty fotografa (zapomniałam nazwiska, ale artykuł ze względu na zdjęcia zachowałam do dziś). Zatytułowany był "Zegarmistrz światła", na rozkładówce piękne zdjęcie Wenecji we mgle, a na kolejnych stronach równie piękne fotografie, które mnie po prostu oczarowały. Podobnie jest z Twoimi sesjami. To też taka zegarmistrzowska robota, drobiazgowa, przemyślana i pięknie wykonana. W tym jest magia, w Tobie jest magia. Czarujesz swoją osobą, zestawami, pomysłami i właśnie światłem (tym które jest za Tobą w tle) i tym, które jest w Tobie. Pięknie wyglądasz w tym looku. Pięknie wyglądasz w tej kamizelce, co tu dużo pisać spasowała Ci genialnie, jakby specjalnie dla Ciebie została zaprojektowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, takie słowa to miód na moje serce i obolałą po chorobie głowę!
      Słabiutka dziś jestem bardzo, ale szeroko się uśmiecham po przeczytaniu tego komentarza!
      Dzięki, Słonko!

      Usuń
  2. Podczas naszej dyskusji sękatej pisałam bardzo rozbudowany komentarz telefonem
    no i poszedł się paść, bo telefon mam zastępczy i nie ogarniam. Teraz nie wiem już czy wszystko pamiętam, więc krócej będzie :) Jestem zachwycona, jak zawsze gdy oglądam inną Twoją wersję niż kapeluszową, bardzo mi się podoba ta rockowa sytuacja, futerko jest piękne, bardzo fajny post i jak zawsze cudowne zdjęcia. HOWGH:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, Olu :)
      Bardzo lubię czytać Twoje komentarze, bo zawsze bije z nich jakieś takie szczere ciepło :)

      Usuń
  3. Też uważam, że sprawdzone rozwiązania są najlepsze, tym bardziej jeśli dobrze nam służą, a tak jest w tym wypadku. Tamten zestaw pamiętam, bardzo mi się podobał i ten również jest świetny! Poza tym ta kamizelka jest dla Ciebie stworzona - pięknie Ci w tych kolorach!:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. aż się zarumieniłam normalnie ;P

      dzięki!

      Usuń
  4. Marczaku uwielbiam Wasze sesję z miastem w tle (no dobra uwielbiam wszystkie Wasze zdjęcia, ale te miejskie szczególnie).
    Nawet deszczowe ulice wyglądają malowniczo.
    A wyglądasz świetnie, aż ciężko uwierzyć, że udało Ci się tak długo unikać skórzanych kurtek, dla mnie to jesienno-wiosenna podstawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To zabawne, bo ja nad tymi zdjęciami bardzo płakałam - Leszek coś z nich wyciągnął, ale to była bardzo szybka sesja przy okropnym świetle zastanym i nie podobałam się na tych zdjęciach sobie nic a nic.
      A tu proszę - ktoś takie zdjęcia uwielbia, a zlaną deszczem Łódź uważa za malowniczą ;P

      miło jest się pozytywnie rozczarować ;P

      no tak, bardzo długo były mi zbędne, może dlatego, że ja ogólnie mam mało kurtek i płaszczy i nie lubię znosić do szafy kolejnych, kiedy inne są jeszcze całkiem dobre :D

      Usuń
  5. Piękne zdjęcia! Podoba mi się zestawienie :)

    www.werrru.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Rockowy Marczak, to mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  7. Widziałam fotki na insta i fb :)
    Kochana, ale masz cudną futrzakową kamizelkę! Na prawdę unikat! <3
    Świetnie wyglądasz! ;)
    pozdrawiam i przesyłam buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawdziwy unikat - te kamizelki rozeszły się tak szybko, że po dwóch tygodniach nie szło ich kupić w necie, a stacjonarnie zjeździłam za moją całą Łódź i dostałam ją dopiero w Rossmannie w takiej dzielnicy, w której lepiej od ubrań sprzedają się Wyborowa i Czar Teściowej ;P

      Usuń
  8. Uwielbiam takie rozwiązania, czyli ramoneska i futrzak :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Stylizacja rewelacja! (: A zdjęcia jak zwykle genialne. Bardzo mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja z tych zdjęć byłam bardzo niezadowolona, także naprawdę się cieszę, że się podobają!

      Usuń
  10. fantastycznie wyglądasz a kamizelką rewelacyjna:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Rockowo mmm :) podoba mi się !
    Futrzak mógł być trochę dłuższy, ale to ja z przyzwyczajenia, że wszystkie mają dupę w cieple trzymać :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dla mnie wystarcza, jak nerki zakrywa ;P

      ale on jest dość długi, tylko jak się go na haftki nie zapnie, to się na ramionach podwija i idzie do góry nieco.

      Usuń
  12. Jak dla mnie - bomba! Uwielbiam takie zestawy ramoneskowo-futrzane... sa bardzo w moim stylu. Wyglądasz genialnie Mar! Usciskuje Cię mocno. Anka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale póki co uścisków nie odzwajemnię (podobno jelitówką zaraża się jeszcze trochę po ustąpieniu objawów, także póki co będę ostrożna ;P)!

      Super, że się podoba! :)

      Usuń
  13. Chyba Cię takiej nie widziałam, inaczej niż zwykle. Podobasz mi się w takim rockowo-miejskim klimacie:-)
    Świetne fotki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chyba w czasie kiedy kilka takich zestawów pokazywałam nie zaglądałaś do mnie jeszcze :)

      Dziękuję, Ewciu!

      Usuń
  14. Taki futrzak to świetna sprawa :) Sama bym sobie taki zakupiła gdybym miała odpowiednią sylwetkę. Jednak taka ilość futerka dodaje objętości, więc na razie się wstrzymam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przecież Ty jesteś szczupła i w ogóle o.o

      Usuń
  15. uwielbiam futrzaki, twój jest piękny! ;)

    OdpowiedzUsuń
  16. Mar, twardzielka z Ciebie, jak postanowiłaś tak zrobiłaś! ;) no i słusznie, nie ma co przepłacać :) co do ramoneski to sie nie wypowiem bo mało ja widać ale wydaje się fajna, za to w duecie z kamizelka wygląda szałowo! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dlatego nie jestem zadowolona z tej sesji, bo robiona na szybko i samej kurtce nie było czasu zrobić paru zdjęć nawet :(

      Usuń
  17. Ależ Ty rewelacyjnie wyglądasz w takim zestawieniu! Cały look baaardzo w moim stylu więc jak się zapewne domyślasz jestem na TAK. Super! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że moje skromne mimo wszystko zestawy (które sama uważam za takie dość mocno bez szału i zachowawcze) podobają się komuś z takim pomysłem na siebie, jaki masz Ty!

      Wiem, że się powtarzam, ale kurczę - jesteś jedną z blogerek, które szczerze podziwiam i zawsze trochę mnie te Twoje pozytywne komentarze... zawstydzają ;)

      Usuń
  18. Jak dla mnie bomba! Chętnie przygarnęłabym takiego futrzaka do swojej szafy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jakby co, to ja swojego nie oddam ;P

      cieszę się, że zestaw przypadł Ci do gustu, Madziu!

      Usuń
  19. Marczaku zachwycasz tym zestawieniem. Bardzo mi się pdooba! Uwielbiam futrzaki i sama często zakładam !
    WESOŁYCH kochana !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. < rumieni się >

      Wesołych, Sylwia - ale ja jeszcze świąteczny post walnę, także przyjdzie czas na życzenia!

      Usuń
  20. Super kochana. Sama zastanawiałam się nad zakupem takiego futrzaka :)

    Pozdrawiam Zocha
    http://www.zocha-fashion.pl/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zosiu, nie ma co się zastanawiać, tylko ruszać do sklepów, póki w sklepach jest spory wybór różnych futrzaków - jak wyprzedaże się rozkręcą, to co lepsze kąski zostaną sprzątnięte bardzo szybko!

      Usuń
  21. Kochana wyglądasz z każdą stylizacją coraz lepiej! Strasznie podoba mi się twoja torebka i futerko <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ej, bez przesady - nie przypinam sobie, żeby kiedyś było tu jakoś znacząco gorzej ;P
      Raczej dość równy poziom trzymam (albo tylko mi się tak wydaje, to Wy w sumie jesteście obiektywne ;P) ;P

      Ale dziękuję, to super, że zauważacie tu jakikolwiek rozwój ;p

      Usuń
  22. Piękna kamizelka!! Bardzo elegancka.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, też uważam, że jest dość szykowna :)!

      Usuń
  23. Witam, moją pasją jest robienie szablonów tematycznych. Jeśli jesteś zainteresowana współpracą i chcesz mieć wymarzony szablon - zapraszam na mojego bloga ronniecreators.blogspot.com ✎ Moje prace możesz zobaczyć w zakładce SZABLONY > PORTFOLIO. Pozdrawiam, Ronnie Weasley ✄

    OdpowiedzUsuń
  24. Witaj w gronie posiadaczek ramonesek. Uwierz mi jednak, że na jednej nie przestaniesz. A futerko bardzo, ale to bardzo ładne. Zdecydowanie warte tych pieniędzy. Wyglądasz niesamowicie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, szczerze powiedziawszy to owszem - rozglądam się za jakąś jeszcze jedną, taką mniej zachowawczą, a bardziej motocyklową, ale poczekam z tym zakupem do czasu, gdy wyprzedaże rozkręcą się na dobre ;)

      Dziękuję, też uważam, że futerko nie do końca tanie może, ale na pewno warte tej kasy :)!

      Usuń
  25. zachwycił mnie ten futrzak! nie widziałam chyba ładniejszego :) ramoneska też bardzo fajna, bez udziwnień, uniwersalna :) bardzo mi się podoba ten look!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam szczerze, że ja również :)
      Moim zdaniem to najładniejszy futrzak ze wszystkich dostępnych w polskich sklepach w tym sezonie!

      Usuń
  26. Inaczej ale jak zawsze świetnie:) Ten futrzak jest mega:) Pasuje do ciebie taki styl czekam na więcej:)


    WWW.KARYN.PL

    OdpowiedzUsuń
  27. Z tego co mi się wydaje, te kamizelki są barrdzo na czasie. Świetnie w niej wyglądasz.

    OdpowiedzUsuń
  28. Marczaku, u mnie nie widziałam tych kamizelek, może tak szybko je sprzedali, że mi w ręce nie wpadły, a pewnie bym kupiła. Całość bardzo fajna i w moim rockowym stylu. Co do kurtki skórzanej, skóropodobnej to mam małe ale. Ramoneska jest charakterystyczna, musi mieć klapy, skośne zamki, inaczej to po prostu skórzana kurtka. Więc Twoja nie jest ramoneską, ramoneski rozpowszechnił zespół Ramones, a pierwszy raz wystąpiła w filmie "Dziki" z Marlonem Brando. Jest to typowo kurtka motorowa. No to wymądrzyłam się, ale blogerki modowe niosące kaganek oświaty, powinny pisać prawdę, i młode pokolenie 15 letnich blogerek uczyć. Zdjęcia w mieście są niesamowite, Twoje jak z magazynu Voge. Pozdrawiam Babooshka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marzenko, doceniam Twoją gorliwość, ale już spieszę z wyjaśnieniami:

      - ta kurtka ma skośne zamki, całą masę, ale z uwagi na to, że mam na sobie kamizelkę to ich nie widać :)
      - klapy też ma, bo jak się ją odepnie to się robią, ćwieki i całą resztę też, mnie chodziło raczej o takie odstające poły, jakie są dostępne w większości obecnych na rynku kurtek skórzanych :> takie, których nie zapniesz :> prawdziwe ramoneski takich chyba nie miały ;P
      - znam historię ramoneski, a zespołu Ramones słuchałam chyba więcej od Ciebie ;P nie wiem, ale tak podejrzewam ;P

      Usuń
    2. Nadgorliwość gorsza od faszyzmu:) Dzięki za odpowiedź, lubię polemiki, może faktycznie zbyt szybko napisałam, że to nie ramoneska, bo schowana pod futrzakiem. Ja też lubię futrzaki na ramoneskę nosić, tylko mój krótki. Zespołu Ramones słuchałam chyba ze 40 lat temu, różnej muzyki słuchałam będąc nastolatką. Niektóre zespoły kocham do dziś, inne już przebrzmiały jak choćby Jethro Tull. Pozdrawiam serdecznie

      Usuń
  29. Fajny look :) Ja lubię swoją ramoneskę również nosić z kamizelką (choć inną) :)

    Pozdrawiam!
    http://my-healthy-lifestylee.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  30. nice post, kisses :)

    http://itsmetijana.blogspot.rs/

    OdpowiedzUsuń
  31. Podoba mi się ten zestaw idealne połączenie ramoneski i futerka, buty masz genialne

    OdpowiedzUsuń
  32. Ramone z Top Secret już mam, brakuje mi tylko futrzaka :)!!! Te od Gosi B. rozeszły się jak świeże bułeczki :/. Fajnie wyglądasz Mar, ostatnio taki styl mi się podoba :)!!! Bardzo, bardzo :D!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie, że rozeszły, ja za swoją całą Łódź zjeździłam :D

      Dziękuję :)!

      Usuń
  33. Mar, ja tam oglądam Twoje zestawy i widzę, że Twoj styl nieco się zmienia- kiedyś raczej nie założyłabyś ramonki + futrzaka, no i takiej czapuchy, co ? :D hehe
    od zasze kojarzę Cię z melonikiem, jakimś płaszczem i płaskich kozakach- a tu proszę, taka laska z charrrakterem :D no no - jak najbardziej moje klimaty <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taką czapuchę i futrzaka nosiłam już dwa lata temu, co widać w podlinkowanym w treści wpisu poście ze stycznia 2015 ;P

      Usuń
  34. Ja też czaiłam sie na te kamizelkę ( wspominałam już o tym) ale wybrałam inną. Potem pomyślałam, że dwie nie zaszkodzi i poczekam na przeceny. Jednak jak poszłam do Rossmanna to juz nie było po nich śladu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ostrzegałam, a mówiłam jak jest, to nie słuchałaś ;P

      Usuń
  35. bardzo ładna kamizelka <3

    OdpowiedzUsuń
  36. Świetna, stonowana stylizacja bez zbędnego przepychu :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Futrzak super, co ja tu będę dużo pisać - zawsze jesteś ciekawie ubrana, zawsze coś fajnego wymyślisz. Brawo, brawo...pozdrawiam...Wesołych Świąt...

    OdpowiedzUsuń
  38. Ładne kolory na futrzanej kamizelce! Taki typ butów botko-workero-bikery kupiłam sobie na ten sezon, ale jakoś na razie nie mogę się do nich przekonać. A i oddać już nie mogę, bo w CCC jest tylko 7 dni na zwrot :P
    Bardzo podoba mi się ten wygodny zestaw! :)

    Wesołych Świąt :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 7 dni?
      Sądziłam, że miesiąc o.O

      Dziękuję i wzajemnie :)!

      Usuń
  39. Uwielbiam połączenie ramoneski z futrzakiem! Prosto, pięknie i niezwykle stylowo, zachwycam się ♥♥♥

    OdpowiedzUsuń
  40. Futrzak mnie zauroczył, jest mega ciekawy :) Ślicznie Ci w nim.
    Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  41. Kochana ja też lubię takie kamizelki!!<3
    Pytanko- nie było Ci zimno w tej ramonesce tak czy inaczej??? Bo zawsze mi się wydaje że to jakoś chłodno może być..;/
    +Kamizelka świetna:))

    www.justcleo.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wtedy kiedy robiliśmy zdjęcia było bardziej deszczowo niż zimno, ale nie - pod spodem mam ciepły golf :)

      Usuń
  42. Świetnie! ;)
    http://joannakocera.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  43. Śliczna ta kamizelka, zdecydowanie warta swojej ceny, niestety ja nie mogę takich futrzaków nosić, bo wyglądam jak włochata kulka, baardzo niekorzystnie.

    OdpowiedzUsuń
  44. Ale zestaw, oczu nie mogłam oderwać! Tak jak i Ty noszę futrzaki na ramoneskę. W zimie i na jesieni to jak nierozłączna dla mnie para. Sama bym chętnie widziała takiego futrzaka w mojej szafie :) Wyglądasz super www.adriana-style.com

    OdpowiedzUsuń

Jeśli coś Ci się spodobało (albo i nie spodobało - to się zdarza), to daj mi o tym znać :) Byle kulturalnie ;)
Za wszystkie odwiedziny i komentarze serdecznie dziękuję.
Zawsze staram się odwiedzać wszystkich, którzy tu zaglądają. Bądź więc spokojny/-a, bo na pewno i do Ciebie zajrzę (nie musisz zostawiać linków do swojego bloga/strony w komentarzu - trafię do Ciebie po profilu blogera/profilu Google).
Na wszelkie pytania zwykle odpowiadam w komentarzach pod postem (ale zwykle, to nie "zawsze" - także nie ma reguły ;P).

Pozdrawiam, Mar.

P.S. Agresywny, jawny spam będzie kasowany - nie proś mnie więc o klikanie w linki, obserwację i resztę takich spraw. Jeśli Twój blog mi się spodoba, to sama go zaobserwuję. Wiele mi się podoba. W konkursach nie biorę udziału.